tisdag 14 juli 2009

Idag har jag pratat länge och väl med en vän som har barn i samma klass. En människa som jag alltid haft största förtroende för, men som jag vacklade i när jag fick läsa anmälan. Idag fick jag förklaringar som gjorde att mitt förtroende har återfunnits.

Personen ifråga har även gjort en del "ill detektivarbete" och kommit fram till att det hela har uppstått i rent skitsnack ett gäng tjejer sinsemellan.

Någon av dem har ett horn i sidan till min dotter, säger detta och det sprider sig sedan mellan barnen. Personens egen dotter blev inkallad på toaletten med några andra och fick ta del av skvallret. Turligen nog tog hon det för vad det var, skitsnack. Men några av barnen gjorde det inte.

Det som är skrämmande är att man från skolan inte förstår hur tillståndet är, hur snacket går, hur barnen agerar. Och att man inte samverkar med föräldrarna till att motverka det här utan att man från skolan istället ägnar sig åt att mörka det så gott man kan.

Och några oskyldiga får betala priset. I det här fallet. Så frågan är vad vi gör nu? Kontaktpersonerna på socialen tycker vi bör anmäla skolan samt be polisen komma ut och prata i klassen. Nu väntar jag på att få kontakt med polisen för att se vad de anser.

För om vi inte gör något så kommer det fortsätta. På ett eller annat sätt. Och nästa gång kanske det är någon annan som råkar illa ut. Och där konsekvenserna blir allvarligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar