onsdag 23 september 2009

Idag har varit en omtumlande dag. Många känslor, beslut att fatta. Det har blivit väldigt tydligt att det finns en stark irritation mot mig och min man hos en del av föräldrarna. De anser att vi har förstört stämningen i klassen, att vi inte har fostrat vår dotter tillräckligt väl, att hon tar för stor plats.

Och det är så jävla kränkande. Snacka om landet lagom i 180, Du ska inte tro att Du är något utan rätta Dig i ledet. Ja, jag är egen företagare men det innebär INTE att vi tjänar en jäkla massa pengar. Jag är egenföretagare för jag fick inga andra jobb, punkt slut. Och istället för att stämpla startade jag eget!

Vi har barn som inte håller käften när de tycker att något är fel. Vi har barn som går sin egen väg, som är trygga i att inte vara main stream. Som törs hitta sin egen klädstil, som törs vara udda och vi låter dem vara de.

Så straffa oss för det! Eller, vad dum jag är - det har ni ju gjort! Tror ni, men vet ni vad? När detta blåst över, när vi sträckt upp det stora fingret och gått vidare - då är ni kvar i er lilla fiskdamm och måste hitta någon annan att hacka på. Undrar vem som är nästa man till rakning?

2 kommentarer:

  1. fy fan va arg jag blir när jag läser detta!!
    Fyfan!!
    idioter dom är !! heja er!!!Jag fattar inte hur folk tänker

    SvaraRadera
  2. Monica, jag säger som min far - den siste idioten är inte född än. Dock är det sorgligt när man ser bristen på etik, moral och civilkurage. Vilken framtid lämnar vi åt våra barn?

    SvaraRadera